Deşi este ieftină şi nepoluantă, bicicleta nu este recomandată în marile oraşe din cauza pericolelor din trafic Cele mai mari impedimente pentru biciclişti sunt şoferii, pietonii şi
Deşi este ieftină şi nepoluantă, bicicleta nu este recomandată în marile oraşe din cauza pericolelor din trafic
Cele mai mari impedimente pentru biciclişti sunt şoferii, pietonii şi şantierele care se întind pe spaţiul public. Pistele speciale sunt ocupate de autoturisme, copaci, chioşcuri şi trecători.
Traseele alese pentru experimentul "Cu bicicleta la birou" au fost cartierele Rahova, Pantelimon, Militari, Drumul Taberei - zona Pipera.
În timp ce drumul pe majoritatea rutelor a fost presărat cu aceleaşi ingrediente: claxoane, pericol de accidente sau agresiuni din partea trecătorilor, cel mai dificil a fost traseul Rahova - Pipera.
41 de accidente rutiere
- în care au fost implicaţi biciclişti s-au produs în Bucureşti în primele cinci luni ale anului 2008
"Unde te mai bagi şi tu, bă?"
Startul l-am dat la ora 9.00, pe strada Mărgeanului, sector 5. Marea de maşini care acoperea atât strada, cât şi trotuarele mi-a luat tot elanul. "Unde te mai bagi şi tu, bă, că nu mai avem loc de voi?", mi-a strigat, la prima pedală dată pe carosabil, un taximetrist.
Preocupat să-i dau o replică, era cât pe ce să intru în şanţurile lăsate nesemnalizate de pe Drumul Sării, care este în şantier de aproape patru luni. Trotuarul este răscolit de excavatoare, şoseaua - plină de gropi, iar ţevile lăsate pe prima bandă de drum îţi blochează orice cale. Singura pistă pentru biciclişti, din cele şase amenajate de către municipalitate în Capitală, am descoperit-o pe porţiunea dintre Bulevardul Geniului şi Şoseaua Cotroceni, pe care am străbătut-o în opt minute.
Nu fără peripeţii însă, pentru că, în lipsa locurilor de parcare, şoferii preferă pist