Confruntati cu pretul ridicat al petrolului dar si cu problema protejarii mediului, actorii transportului aerian isi indreapta interesul catre zboruri pentru care avioanele sa polueze si sa consume cat mai putin. "La nivel tehnologic, industria aeronautica va reactiona", a declarat Gerard Feldzer, organizatorul Salonului international de aeronautica ce are loc in aceste zile in Franta. Printre alternativele propuse, cea mai vehiculata este hidrogenul, insa, dezvoltarea unor m
Confruntati cu pretul ridicat al petrolului dar si cu problema protejarii mediului, actorii transportului aerian isi indreapta interesul catre zboruri pentru care avioanele sa polueze si sa consume cat mai putin. "La nivel tehnologic, industria aeronautica va reactiona", a declarat Gerard Feldzer, organizatorul Salonului international de aeronautica ce are loc in aceste zile in Franta. Printre alternativele propuse, cea mai vehiculata este hidrogenul, insa, dezvoltarea unor motoare care sa mearga pe hidrogen poate dura foarte mult. "Ai nevoie de cel putin 10 ani sa pui la punct un motor, apoi sa dezvolti un avion capabil sa mearga cu un motor de tipul acesta", afirma Feldzer, insa Georges Ville, presedintele Academiei aerospatiale arata ca, in cazul in care un astfel de avion ar vedea lumina zilei, acest lucru se va intampla peste 100 de ani. O alta posibilitate luata in calcul ar fi biocarburantii: cei de prima generatie, pe baza de etanol sau cei de a doua si a treia generatie, pe baza de alge necomestibile, alternativa studiata in special de catre cei de la Airbus. Biocarburantii au si ei la randul lor o problema: creeaza controverse privind folosirea terenurilor gricole. O ultima solutie pentru reducerea consumului ar fi scurtarea traseelor aeriene. Foarte multe curse au trasee ocolitoare datorita zonelor militare nesurvolabile. Pana la gasirea unor solutii inovatoare, o serie d