În cursul lunii aprilie, autoritatea pentru protecţia datelor personale a amendat UniCredit Tiriac Bank cu 1.000 lei, deoarece nu a dat curs solicitării unui client de a-i fi şterse datele eronate transmise către Biroul de Credit. Este a doua bancă amendată pe acest motiv după ce, în 2006, Raiffeisen Bank a plătit 2.000 lei.Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal (ANSPDCP) a efectuat o investigaţie la UniCredit Ţiriac Bank, în urma unei plângeri venite de la un client al băncii. Acesta semnala faptul că banca nu a dat curs solicitării sale de ştergere a raportării eronate din baza de date a Biroului de Credit, deşi ceruseacest lucru încă din decembrie 2007.
În urma investigaţiei, ANSPDCP a conchis că banca a săvârşit o contravenţie în cazul prelucrării datelor personale ale clientului, deoarece nu i s-a respectat acestuia din urmă dreptul de intervenţie. În consecinţă, banca a fost amendată cu 1.000 lei.
"UniCredit Tiriac Bank a contestat procesul verbal de contravenţie întocmit de ANSPDCP în luna aprilie 2008. Aceasta este o situaţie singulară, banca nemaiînregistrând până în prezent reclamaţii legate de prelucrarea datelor cu caracter personal", au declarat oficialii băncii.Doar două bănci au fost amendateConform reprezentanţilor ANSPDCP, în ultimii ani au fost făcute investigaţii la mai multe bănci cu privire la raportările eronate către Biroul de Credit. Totuşi, doar două au fost amendate.
În afară de UniCredit Ţiriac Bank, în 2006 Raiffeisen Bank a fost sancţionată cu o amendă de 2.000 lei deoarece nu a modificat, în urma cererii unui client, datele cu care îl raportase în mod eronat către Biroul de Credit. Banca nu a contestat decizia autorităţii în justiţie şi a plătit amenda. În cazul celorlalte bănci, fie plăngerile nu au fost întemeiate, fie reclamantul s-a adresat direct la autoritate pentru a-şi solu