La opt ani după promisiunea de a tripla numărul naţional de ciclişti până în 2010, Ministerul de Transport al Marii Britanii alocă acum 100 milioane de lire sterline pentru promovarea
La opt ani după promisiunea de a tripla numărul naţional de ciclişti până în 2010, Ministerul de Transport al Marii Britanii alocă acum 100 milioane de lire sterline pentru promovarea ciclismului în 11 oraşe.
"Oraşul ciclist" Bristol este atât principalul beneficiar, cât şi imaginea campaniei. În următorii trei ani, aici se vor crea trasee ciclice alternative, iar rutele periculoase vor fi renovate pentru a obliga şoferii auto să încetinească şi să cedeze prioritatea bicicliştilor.
"Un sfert din călătoriile zilnice cu maşina sunt mai mici de 3,2 kilometri. Ciclismul ar aduce reale beneficii sănătăţii unor milioane de adulţi şi copii, ajutându-i totodată să economisească bani şi să scape de problemele traficului", explică Ruth Kelly, secretara Ministerului de Transport al Marii Britanii.
Programul Bristol va introduce şi modelul ciclismului parizian: la costul unui abonament anual de 10 lire, călătorii vor putea împrumuta biciclete pentru a străbate distanţa dintre două sedii prestabilite. Cei ce reţin bicicletele pentru mai mult de jumătatea de oră necesară călătoriei vor plăti o taxă de o liră pentru fiecare oră de întârziere.
Alte sedii dedicate cicliştilor vor beneficia de cabine de duş şi de schimb, precum şi de rafturi de parcare a bicicletelor proprii.