Poza plus slogan. Atat le-a reusit strategilor politici in campania de anul acesta. Specialistii in comunicare intervievati de Cotidianul spun ca rezultatele au depins de acestia in masura de 2-3%, cam cat marja de eroare.
Specia consultantului politic nu exista inca in Romania decat prin exemplare rare, importate pe o perioada scurta din afara granitelor. In locul lor, marketingul si politica autohtone au dat nastere la hibrizii cu acelasi nume. Apropiati ai politicii au devenit, peste noapte, consilieri, la fel ca si o serie de jurnalisti. Titulatura de consultant politic o mai poarta, temporar, publicitari care si-au inchiriat serviciile anumitor partide, facand de toate: si strategie, si creatie, si campanie.
„Campaniile de afara se fac cu specialisti in comunicare adevarati care ii invata pe politicieni cum sa se miste, ce sa spuna, cand, cum sa danseze, cu cine.
Specialistii astia respira 300 de zile aerul pe care il respira si candidatii si stiu fiecare cos care i-a iesit pe fata“, face prima diferenta Raluca Feher, copywriter Cap. „Sunt bazate pe analize extrem de bine structurate si, evident, pe ani si ani de experienta, adica totul e mai matematic, de aceea rezultatele sunt mai evidente si mai masurabile“, o completeaza Bogdana Butnar, senior strategic planner McCann Erickson.
„Ca specialist de branding am fost asurzit de linistea si pustiul acestei campanii pentru locale. Cinstit, stiu mai multe lucruri despre alegerile primare din Statele Unite si despre Barack Obama decat despre primarul si consilierii din sectorul unde locuiesc, in conditiile in care nu am ratat vreun vot vreodata“, spune Stefan Liute, strategy director Grapefruit.
„Efectul comunicarii cred ca a fost cam cat marja de eroare, un 2-3 la suta“, raspunde si Serban Alexandrescu, seful creativ de la Headvertising.
Din tabara ce