O treime din europeni preferă tranzacţii online cu retaileri locali. Românii şi bulgarii sînt cei mai neîncrezători în e-comerţul naţional.
O treime din europeni preferă tranzacţii online cu retaileri locali. Românii şi bulgarii sînt cei mai neîncrezători în e-comerţul naţional.
Mai mult de jumătate dintre retailerii europeni au internetul printre canalele lor de vînzări. În România doar 25% dintre retaileri au declarat că desfăşoară şi activităţi de comerţ electronic. La nivel european, retailerii declară că aproximativ 17% din veniturile din partea de e-commerce sînt generate de tranzacţiile transfrontaliere, în condiţiile în care un consumator cheltuieşte într-o astfel de tranzacţie, în medie, 797 de euro.
În acest context, 59% dintre retaileri declară că sînt pregătiţi să permită efectuarea de tranzacţii în mai mult decît o limbă, încercînd astfel să vină în întîmpinarea dorinţei manifestate de o treime din consumatorii europeni. Datele sînt furnizate de un raport european bazat pe două Eurobarometre, sondaje realizate în perioada februarie-martie 2008 pe tema comerţului transfrontalier.
PROBLEME. Principalele greutăţi întîmpinate de sectorul de comerţ electronic în UE sînt lipsa conexiunilor la internet, motiv menţionat de 31% dintre europeni, dar şi insuficienta încredere a consumatorilor în retaileri din altă ţară decît a lor. 37% dintre respondenţi au declarat că ar avea mai multă încredere într-o tranzacţie care implică un retailer local. Cei mai puţin încrezători în e-commerce-ul naţional sînt, cum era de aşteptat, românii şi bulgarii.
ARMONIZARE DE LA TOAMNĂ. Comisarul european pentru protecţia consumatorilor, Meglena Kuneva, a declarat la sfîrşitul săptămînii trecute că va propune un nou pachet de reglementări care să faciliteze un comerţ mai eficient şi mai sigur pe internet.