Flota de 4.000 de iahturi de lux a lumii, care a cunoscut o dezvoltare explozivă, are mare nevoie de marinari, ingineri şi bucătari Un angajat al unui vas de lux călătoreşte spre cele
Flota de 4.000 de iahturi de lux a lumii, care a cunoscut o dezvoltare explozivă, are mare nevoie de marinari, ingineri şi bucătari
Un angajat al unui vas de lux călătoreşte spre cele mai exotice destinaţii ale lumii, are masă şi cazare şi un salariu între 2.000 şi 10.000 de euro pe lună.
Jobul este extrem de atractiv şi cu toate acestea există o mare lipsă de personal specializat care să lucreze pe navele de croazieră. Şi asta pentru că cererea creşte mult mai repede decât oferta.
Industria iahturilor de lux a crescut cu 500% pe an în ultimii zece ani, iar căpitanii şi proprietarii ambarcaţiunilor se chinuie să găsească echipajul de care au nevoie, relatează BBC. Un astfel de vas foarte luxos poate costa şi 50 milioane de dolari şi poate avea o lungime de 24 până la 100 metri.
Tim McClement, directorul Flagship Superyacht Academy din Portsmouth, spune că pentru a acoperi posturile libere de pe sutele de noi iahturi construite este acum nevoie de 3.000 de noi membri de echipaj. Mai mult decât atât, o altă problemă este faptul că mulţi dintre cei care se angajează pe un astfel de iaht obişnuiesc să lucreze doar un sezon.
"Dacă un căpitan trebuie să plece pe mare şi nu are un om care-i trebuie, se va duce la ambarcaţiunea vecină şi va oferi 100 de euro în plus pe săptămână, la salariu", spune McClement, citat de BBC.
Se caută şi constructori de iahturi
Dar mărimea iahturilor şi tehnologia sofisticată de navigare de care dispun cer ca personalul să fie calificat. La Flagship Superyacht Academy, un curs pentru un membru al echipajului costă 10.000 de euro, iar începătorii care de-abia intră în această industrie pot plăti 720 de lire ste