- Timisoara risca sa piarda finantarea obtinuta pentru decolmatarea Begai.
Un mai vechi vis al autoritatilor, dar si al locuitorilor din Timisoara, acela de a transforma canalul Bega intr-unul navigabil, este pe cale sa se naruie. Aceasta intrucat lucrarile de reabilitare si adancire cu peste un metru a albiei raului ce strabate capitala Banatului au putine sanse sa inceapa si sunt intarziate deja cu o luna. Mai mult decat atat, intarzierile ar putea duce inclusiv la pierderea finantarii acestui proiect. Este vorba despre suma de 17 milioane de euro, bani proveniti de la Banca Europeana pentru Dezvoltare, care ar urma sa acopere lucrari de decolmatare pe o distanta de 20 de kilometri, pana la granita cu Serbia.
Principala piedica in demararea lucrarilor are la baza licitatia derulata de Directia Apelor Banat (DAB). "Una dintre firmele (SC Bela Construct SRL Satu Mare – n.r.) care a pierdut licitatia a atacat rezultatul acesteia, iar Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) i-a dat castig de cauza", a declarat pentru Romania libera directorul DAB, Titu Bojin. Acesta a mai precizat ca nemultumirea contestatarei nu se refera la sumele licitate, ci are la baza numarul de utilaje cu care ar fi urmat sa realizeze lucrarile.
Cu toate acestea, Consiliul a dispus anularea licitatiei si reluarea de la zero a intregii proceduri. Cum organizarea unei licitatii publice presupune foarta multa birocratie si poate dura chiar si o jumatate de an, Directia Apelor risca sa nu se poata incadra in termenele stabilite prin acordul cu Uniuna Europeana si sa piarda astfel suma alocata.
"Suntem in impas, in conditiile in care, potrivit acordului, proiectul trebuie realizat pana la sfarsitul anului viitor si nu stiu cum o sa ne incadram in termen", a mai precizat Titu Bojin. In disperare de cauza, DAB a decis sa dea in judecata CNSC, pe mo