A fost lansată o nouă propunere de directivă care are ca obiectiv ridicarea standardelor în domeniul gestionării siguranţei rutiere, inclusiv studii de impact, audit şi inspecţii legate de siguranţă.
Parlamentul European a votat la 19 iunie raportul lui Helmuth Markov (GUE-NGL, Germania) cu 498 de voturi pentru, 8 împotrivă şi 6 abţineri. O mai bună gestionare a infrastructurii rutiere ar reduce considerabil numărul anual al victimelor accidentelor rutiere.
Chiar dacă în ultimele decenii s-au înregistrat progrese majore în ceea ce priveşte siguranţa autovehiculelor şi formarea şoferilor, în domeniul infrastructurii nu există încă reguli europene uniforme. Standardele de siguranţă pentru infrastructura rutieră diferă de la un stat membru la altul, iar aspectele legate de siguranţă joacă un rol subsidiar în faza de proiectare a drumurilor.
Statele membre trebuie să garanteze realizarea unei evaluări de impact asupra siguranţei rutiere pentru toate proiectele de infrastructură care au efecte considerabile asupra siguranţei.
Evaluarea de impact asupra siguranţei rutiere este efectuată în faza de planificare, înaintea aprobării proiectului de infrastructură.
Totodată, statele membre trebuie să se asigure de clasificarea tronsoanelor cu o frecvenţă ridicată a accidentelor şi clasificarea siguranţei rutiere prin realizarea cel puţin pe baza inspecţiilor în materie de siguranţă rutieră efectuate la intervale de trei ani. Participanţii la trafic trebuie să fie atenţionaţi cu privire la aceste tronsoane.
Existenţa unui număr suficient de parcări şi popasuri pe marginea şoselelor este foarte importantă atât pentru prevenirea criminalităţii, cât şi pentru siguranţa rutieră.
Zonele de parcare permit şoferilor să se odihnească în timp util şi să continue călătoria pe deplin concentraţi. Asigurarea unui număr suficient de parcări şi popasuri ca