Asociatia Nationala a Agentiilor de Turism din Romania a organizat o conferinta de presa punand in discutie o serie de teme, precum turismul intern, cel de incoming si outgoing, cursurile de turism, targurile regionale si problemele aparute in privinta emiterii biletelor electronice privind transportul aerian de pasageri.
Cresterea cu 15% pronosticata in cazul dezvoltarii circulatiei turistice in capetele de sezon (mai si septembrie) pare sa intruneasca majoritatea conditiilor pentru a fi realizata. Hotelurile aflate pe litoral si-au inceput activitatea din timp oferind conditii adecvate de cazare, tergiversarea datorandu-se in principal operatorilor de plaja si a altor agenti economici (restaurante, terase, discoteci), care conform estimarilor Asociatiei Litoral isi amenajeaza locatiile incepand abia cu mijlocul lunii iunie. Acest lucru a afectat intr-o oarecare masura implementarea in conditii optime a programului "Litoralul pentru toti" desfasurat in intervalul 1 mai – 15 iunie. Exigenta turistului ajuns pe litoralul romanesc pare demonstrata de tendinta tot mai mare de ocupare a hotelurilor de trei si patru stele in defavoarea celor de doua stele. Modalitatea de achizitionare a locurilor de cazare direct de la receptie, intalnita la un procent de 20% dintre turistii romani este in opinia reprezentatilor ANAT una pagubitoare, acestia ajungand sa achite un pret uneori dublu fata de oferta similara a agentiilor specializate.
Spectacolele organizate pe riviera romaneasca par sa nu mai lipseasca ca in alti ani, o serie de evenimente importante urmand sa aiba loc in lunile de vara, prezentari si concursuri cu yahturi sau masini exotice, festivaluri de muzica usoara, fanfare si turnee sportive de tenis sau box.
Incomingul este sustinut parca mai intens ca in alti ani de partea occidentala a Europei, un total de 60.000 de turisti