Compania de curierat Fan Courier, unul dintre primii trei jucatori de pe piata locala de profil, a inregistrat in primele cinci luni ale anului afaceri de 16 milioane de euro, in crestere cu 50% in lei (40% in euro) comparativ cu perioada similara a anulu
"Piata a crescut foarte mult, iar in primele cinci luni ale acestui an avansul vanzarilor a fost determinat tot de piata. Daca noi nu am fi atras deloc clienti noi, tot am fi inregistrat o crestere de peste 20% din clientii deja existenti", a spus Adrian Mihai, business development manager al Fan Courier si unul dintre cei trei actionari ai companiei. El precizeaza ca ritmul alert de dezvoltare a adus nu numai beneficii, ci si probleme companiilor de pe piata.
"Credem ca piata urmeaza sa se aseze, ceea ce este si un avantaj. Cresterile foarte mari nu au fost pe placul nostru, pentru ca un avans de 50% implica si anumite probleme. Dezvoltarea pietei ne-a intins la maxim si resursele, si capacitatile de angajare".
Compania a ajuns in prezent la 2.000 de angajati, cu 20% in plus fata de inceputul anului. Avand in vedere cresterea foarte mare a numarului de personal, Fan Courier a apelat anul trecut si la recrutarea in provincie.
Totodata, compania deruleaza in prezent investitii intr-un nou sediu, o investitie de 10 milioane de euro cu tot cu terenul aferent, si in dotarea curierilor cu PDA-uri, care va necesita o suma cuprinsa intre 1,5 si 2 milioane de euro.
Investitiile mari necesare dezvoltarii companiilor de curierat au reprezentat unul dintre motivele pentru care inceputul acestui an a adus o avalansa de fuziuni si achizitii.
Astfel, fondatorii Cargus au vandut compania catre jucatorul international DHL, Pegasus a fost preluat de GeoPost si Yurtici Kargo, Trans Courier Service a fost cumparata de UPS, in timp ce TCE Logistica si Curiero au fuzionat.
Astfel