Implicarea în societate devine mai mult decåt o modă pentru companiile din Romånia, care au donat, anul trecut, organizaţiilor nonprofit aproape opt milioane de euro, plasånd astfel ţara noastră pe locul doi în Europa Centrală şi de Est, după Cehia. Dacă ne raportăm la cifrele de afaceri şi la profitul celor mai mari companii de pe piaţa autohtonă, suma donată anul trecut poate părea insignifiantă. Comparånd-o, în schimb, cu cea din 2006, cånd med
Implicarea în societate devine mai mult decåt o modă pentru companiile din Romånia, care au donat, anul trecut, organizaţiilor nonprofit aproape opt milioane de euro, plasånd astfel ţara noastră pe locul doi în Europa Centrală şi de Est, după Cehia.
Dacă ne raportăm la cifrele de afaceri şi la profitul celor mai mari companii de pe piaţa autohtonă, suma donată anul trecut poate părea insignifiantă. Comparånd-o, în schimb, cu cea din 2006, cånd mediul de business a donat aproape trei milioane de euro, creşterea este spectaculoasă. „Cu suma de opt milioane de euro am urcat anul trecut pe poziţia a doua, după Cehia, în topul donaţiilor din mediul privat din Europa Centrală şi de Est, după ce, cu un an în urmă, ne situam pe penultima poziţie în clasament“, spune Magdalena Ciobanu Stoian, director executiv al Forumului Donatorilor din Romånia (FDR), organizaţie care, prin activităţile desfăşurate, monitorizează donaţiile din mediul corporatist şi realizează topul celor mai mari donatori privaţi din Romånia. Pentru a alcătui acest clasament, FDR a urmat modelul publicaţiilor Forbes şi The Guardian, care întocmesc topuri ale celor mai generoase companii. Raportul Forumul Donatorilor din Romånia din 2007 arată că sumele investite în comunitate de către companiile ce au ales să pună la dispoziţia organizaţiei actele care certifică implicarea lor în comunitate se ridică la 7,8 milioane de euro. Din această sumă sunt