Scumpirea combustibililor poate avea efecte devastatoare asupra întregii industrii Rămase fără bani, mici companii aeriene şi-au sistat deja operaţiunile, iar specialiştii spun că marii
Scumpirea combustibililor poate avea efecte devastatoare asupra întregii industrii
Rămase fără bani, mici companii aeriene şi-au sistat deja operaţiunile, iar specialiştii spun că marii operatori nu riscă doar restructurarea, ci un faliment abrupt.
Cei 6.500 de piloţi ai United Airlines au fost informaţi, luni, că angajatorul lor intenţionează să-i concedieze pe 950 dintre ei până la finele lui 2009. Măsura face parte dintr-un plan de restructurare a companiei, care vrea să-şi reducă flota cu 100 de avioane pentru a face faţă scumpirii combustibililor.
Cazul United Airlines nu este singular. De pe 30 mai şi până acum, patru mari operatori aerieni din SUA, Delta Air Lines, American Airlines, Continental Airlines şi US Airways Group, au spus că vor desfiinţa în total 10.000 locuri de muncă. Air Canada a anunţat şi ea săptămâna trecută că va concedia 2.000 de angajaţi, pentru că rezervoarele avioanelor sale vor înghiţi combustibili mai scumpi cu 1 miliard de dolari decât în 2007.
O ameninţare pentru economie
Dacă anul trecut companiile aeriene din toată lumea au plătit în total 41,2 miliarde de dolari pentru a umple rezervoarele avioanelor lor, în 2008 factura combustibililor va fi cu 20 miliarde de dolari mai mare, potrivit Asociaţiei de Transport Aerian. Efectele pentru industria de transport aerian sunt devastatoare, iar marii operatori pot da faliment chiar în acest an, arată un raport al Business Travel Coalition, citat de CNN.
Colapsul unei singure mari companii poate afecta zilnic transportul a 200.000-300.000 de pasageri şi duce la pierderea imediată a 30.000-75.000 locuri de muncă, se mai arată în raport. Unii mari operatori aerien