Primele trei luni ale anului 2008 au însemnat o scădere abruptă, de aproape 8%, a veniturilor din publicitate încasate de ziarele americane. Declinul a început acum doi ani, când
Primele trei luni ale anului 2008 au însemnat o scădere abruptă, de aproape 8%, a veniturilor din publicitate încasate de ziarele americane.
Declinul a început acum doi ani, când veniturile din publicitate ale presei scrise au început să scadă pas cu pas, în mare parte cauza fiind problemele economice cu care SUA se confruntă. Anul trecut, publicaţiile au pierdut 8% din încasări. Ziarele din Florida, California se confruntă cu problemele cele mai mari.
În plus, "The San Francisco Chronicle", unul dintre cele mai mari ziare ale trustului Hearst, pierde un milion de dolari pe săptămână, iar încasările din primele două săptămâni ale lunii iunie sunt cu 15% mai mici faţă de aceeaşi perioadă a lunii precedente.
"Acum şase luni nu puteam să îmi imaginez că va fi o pierdere atât de mare. Cred că până la sfârşitul anului, mai multe trusturi vor pierde", a declarat, pentru "New York Times", Peter Appert, analist la Goldman Sachs, companie de analiză media.
Sute de jurnalişti concediaţi
Din cauza acestor pierderi, managerii trusturilor de presă scrisă din SUA şi-au micşorat cheltuielile prin concedierea jurnaliştilor, scăderea numărului de publicaţii editate sau prin eliminarea rutelor de distribuţie. Media General, compania care editează ziarele din sudul SUA, şi-a redus costurile la jumătate.
"Multe ziare vor dispărea, dar mai multe vor fi asimilate de alte publicaţii mai mari", a spus Marshall Morton. Grupul McClatchy, deţinătorul "Miami Tribune", a anunţat că va concedia, până la sfârşitul acestui an, aproape 1.400 de jurnalişti.
În tot acest timp, veniturile din publicitate pentru varianta online a ziarelor au crescut, în medie, cu 30% faţă d