Signal Iduna, companie recent autorizata de Comisia de Supraveghere a Asigurarilor, va incepe sa vanda polite in trimestrul patru si urmareste castigarea a 20-30% din piata asigurarilor de sanatate in urmatorii cinci ani.
"Asigurarile private de sanatate sunt inca la inceput, dar piata sigur se va dezvolta, in primul rand pentru ca creste cererea pentru aceste produse. De asemenea, sistemul public nu mai poate suporta presiunea, iar o parte din cheltuieli trebuie preluate de sistemul privat", afirma Sanziana Maioreanu, noul director executiv al Signal Iduna.
Maioreanu, 39 de ani, a fost numita CEO al companiei saptamana trecuta, dupa ce a ocupat pozitia de director de dezvoltare, inlocuind-o astfel pe Sorina Niculescu.
In perioada 1995-2004, Maioreanu a lucrat in cadrul grupului olandez ING, ultima pozitie detinuta fiind cea de director de vanzari de asigurari de grup si employee benefits la ING Asigurari de Viata.
Intre 2005 si aprilie 2008 Maioreanu a activat in grupul Interamerican, initial ca director comercial al diviziei de asigurari, iar mai tarziu ca vice-CEO al companiei de pensii.
Signal Iduna si-a propus sa fie lider in asigurari de sanatate, intrand astfel in competitie cu companii ca Interamerican, Aviva, Generali, AIG Life sau Allianz-Tiriac.
"Asigurarile de sanatate sigur vor avea succes, dar intrebarea este cand. Cred ca in aproximativ cinci ani asigurarile de sanatate vor ajunge sa fie ceva obisnuit pentru romani, dar exista si cativa factori care pot influenta viteza de crestere a pietei. Cel mai important este factorul legislativ si anume introducerea unor facilitati fiscale pentru cei care cumpara asigurari de sanatate", spune Maioreanu.
Ea evalueaza piata serviciilor de sanatate la 3 miliarde de euro, aceasta suma incluzand cheltuieli cu medicamentele, platile "neoficiale", consultatiile si interventi