Proiectele de autostrazi si de modernizare a drumurilor nationale, cele mai asteptate si mai importante investitii in infrastructura, ar putea fi incepute spre sfarsitul anului, avand in vedere ca in urmatoarele luni vor fi organizate mai multe licitatii
La toate proiectele pentru care vor fi derulate licitatii se adauga fondurile alocate pentru continuarea lucrarilor la autostrada Transilvania, construita de compania americana Bechtel, care se vor ridica la circa 200 de milioane de euro anul acesta. In urma acordarii acestei finantari de la bugetul de stat, Bechtel va livra primii 25 de kilometri din autostrada pana la sfarsitul anului.
12 firme si consortii s-au precalificat pentru construirea autostrazii Cernavoda-Constanta, proiect in valoare de circa 400 de milioane de euro, printre care se numara Astaldi (Italia), FCC Construction (Spania), Strabag (Austria) sau Colas (Franta), potrivit datelor primite de la Ministerul Transporturilor (MT). Sursele de finantare pentru constructia autostrazii vor fi bugetul de stat si un imprumut de la Banca Europeana de Investitii (BEI), iar adjudecarea contractului de proiectare si executie a autostrazii se va face pe baza pretului cel mai scazut. Potrivit declaratiilor anterioare ale MT, pentru acest proiect au fost selectate doar companii straine, datorita complexitatii lucrarilor.
"Peste trei luni va fi ales castigatorul, urmand ca ulterior sa inceapa lucrarile de constructie", a declarat Stefan Sobotka, directorul de comunicare al Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR).
Sectorul Cernavoda-Constanta reprezinta ultima portiune a autostrazii Bucuresti-Constanta si va fi impartit in doua tronsoane- Cernavoda - Medgidia cu o lungime de aproximativ 19 kilometri si Medgidia-Constanta cu o distanta de circa 31,8 kilometri.
Pentru primul tronson, car