PROFIT ● Cîţiva afacerişti au subţiat bugetul cu peste 6,5 milioane de euro
Afacerile bune se fac cu instituţiile statului. Ce au în comun porturile de la Moldova Veche, Orşova şi Giurgiu? Două terminale şi un ponton au fost construite pentru a primi puhoiul de turişti străini care întîrzie să apară.
PROFIT ● Cîţiva afacerişti au subţiat bugetul cu peste 6,5 milioane de euro
Afacerile bune se fac cu instituţiile statului. Ce au în comun porturile de la Moldova Veche, Orşova şi Giurgiu? Două terminale şi un ponton au fost construite pentru a primi puhoiul de turişti străini care întîrzie să apară.
În ianuarie 2006, cu un an înainte de a intra în Uniunea Europeană, şefii de la Compania Naţională Administraţia Porturilor Dunării Fluviale – CNAPDF s-au trezit că nu avem porturi pe Dunăre pregătite să primească cum se cuvine străinii. Pentru Moldova Veche şi Orşova, şefii CNAPDF au considerat că este nevoie de ridicarea cîte unui terminal de pasageri, iar pentru Giurgiu s-a ales varianta pontonului plutitor. Aceste investiţii au fost motivate prin necesitatea modernizării, în conformitate cu standardele Uniunii Europene, a facilităţilor portuare dunărene pentru traficul de pasageri. Gheorghe Spoială, actualul director, spune că toată această afacere este o mare măgărie şi că, după cîştigarea contractelor, firmele constructoare au început să ceară suplimentări de fonduri pentru finalizarea construcţiilor, dar el le-a dat cu tifla.
Afacerea nu miroase prea bine. În anunţul de intenţie publicat de CNAPDF în ianuarie 2006 erau descrise în amănunt detaliile tehnice ale clădirilor, iar execuţia lucărilor urma să aibă loc în perioada aprilie-decembrie 2006.
AMICUL POLITIC. Cîştigătorul licitaţiei pentru terminalul de pasageri de la Orşova s-a oprit la aproape 2,47 milioane de euro, constructorul fiind f