Cand un miliardar vrea sa urmareasca un mijloc de comunicare in masa are foarte multe optiuni. Acesta poate sa-si fondeze propria retea de televiziune, cum a facut Ted Turner cu CNN, sa cumpere o revista, urmand exemplul lui Mort Zuckerman, care a cumparat U.S. News & World Report ori sa cumpere un ziar cum a facut Rupert Murdoch, care a platit recent 5,6 miliarde dolari pentru a-si adauga The Wall Street Journal la imperiul sau media, scrie revista Forbes.
Doar ca unii dintre cei mai bogati oameni ai lumii au optat pentru o optiune mai putin costisitoare. Unul dintre acestia este investitorul activ Carl Icahn, cel care a inceput recent sa aiba dispute cu Yahoo! si cu alte cateva companii. Un altul este Ross Perot, un miliardar probabil cunoscut pentru surprinzatoare sa incercare de a deveni presedintele Statelor Unite in 1992. Ambii investitori si-au creat bloguri.
In luna martie, Forbes estima averea lui Icahn la 14 miliarde de dolari si pe cea a lui Perot la 4,3 miliarde de dolari. Sume destul de mari pentru ca fiecare sa isi poate permite orice ziar, revista sau canal TV, dar aceste media aduc probleme legate de independenta editoriala si este clar ca cei doi miliardari sunt interesati sa scrie editorial.
Icahn doreste, de asemenea, sa evidentieze problemele cu care se confrunta tara peIcahnReport.com. Pe site-ul sau, miliardarul ironizeaza abuzurile pe care corporatiile le fac in Statele Unite ale Americii. Evident, unele dintre abuzurile pe care le condamna Icahn sunt practicile corporatiile legate de strategiile de investitii. In postarile lui, acesta ataca practica consiliilor de administratie nesigure care provoaca greutati pentru investitori activi ca Ichan sa preia controlul asupra unei companii.
Miliardari care isi scriu bloguri nu sunt un lucru nou. Mark Cuban scrie in mod regulat pe BlogMaverick.com din 2004. Pierre Omidyar are,