Primii 100 de advertiseri din Statele Unite si-au marit, in 2007, bugetele alocate publicitatii cu doar 1,7%, in timp ce cheltuielile de media ale celor mai importanti marketeri au crescut cu un procent neglijabil, de 0,3% (cea mai lenta crestere inregistrata de la recesiunea din 2001), potrivit AdAge.
In plus, in timp ce cheltuielile din domenii precum marketingul direct sau alte servicii de marketing au obtinut rezultate mai bune decat inainte, totusi, acestea au crescut cu doar 3,6%, cresterea fiind cu mult mai scazuta decat in mod obisnuit.
Marketerii americani importanti care au trecut prin perioade economice drastice si au depus eforutir mari pentru a controla costurile, au devenit mai severi si si-au impus anumite limite in ceea ce priveste nivelul cheltuielilor, arata studiul intocmit de Ad Age, despre cei 100 de lideri publicitari din SUA.
Noile trenduri in acest domeniu arata o detasare fata de media traditionala (reclamele in print si cele TV), care a inregistrat anul trecut 58,1% din cheltuielile totale facute de marketerii de top din Statele Unite, fata de 58,9%, cat era in 2006, conform studiului efectuat.
Restul investitiilor facute in advertising au venit din alte ramuri, precum promovarile de produse prin actiuni de marketing, marketing direct sau comunicare digitala, inclusiv anumite forme de media online.
Insa, in timp ce marketerii continua sa migreze catre domenii neexplorate, cresterea inceata de anul trecut a aratat ca anumite arii nu sunt imune la efortul advertiserilor de a reduce cheltuielile de publicitate.
Internetul a aratat ca este un punct forte pentru aceasta industrie. Investitiile facute in publicitatea online de display au crescut cu 33% anul trecut in topul celor 100 de lideri publicitari americani, dupa cum arata datele transmise de TNS Media Intelligence Centrului de analiza Ad Age.