- Pasagerii distrug bunurile companiei de cai ferate pentru ca se supara pe controlori.
Saptamanal, angajatii CFR din judetul Mures fac completari la garniturile de tren. Asta pentru ca, aproape dupa fiecare iesire in cursa, trenurile, in special cele personal, se intorc la depouri fie cu un geam spart, fie cu o chiuveta distrusa sau fara sapuniere ori stingatoare de incendiu. De asemenea, din trenuri dispar portbagajurile perdelele, stingatoarele si chiar si capacele de la WC-uri sau tuburile de neon si intrerupatoarele. "Furturile au loc in timpul calatoriei, pentru ca aici, in statie, noi facem paza la vagoane", a declarat Florin Moldovan, revizor tehnic Vagoane Targu-Mures, potrivit caruia vagoanele sunt vandalizate in primul rand de cei prinsi fara bilet de calatorie, aspect confirmat si de seful Garii din Targu-Mures, Titi Ernestiu. "Unii calatori, fiindca li se taie bilet pe tren care este mai scump ca cel cumparat la casa de bilete din gara, recurg la astfel de gesturi", spune Ernestiu, care subliniaza insa ca multi calatori prinsi fara bilet au gasit si o alta varianta de a se razbuna.
"Au fost si cazuri in care a trebuit sa chemam salvarea pentru ca unii care s-au dat jos din tren au dat cu caramida, s-a spart geamul si a lovit un calator in tampla", spune Titi Ernestiu, potrivit caruia inconstienta unor calatori pericliteaza chiar si siguranta circulatiei feroviare. "Dupa ce trece conductorul de ei si merge la o distanta apreciabila au obiceiul de a strange frana de mana. Strangand frana de mana, sabotul se stange pe roata si face brocuri in bandaj si pune in pericol siguranta calatorilor, pentru ca trenul poate sa deraieze", spune Titi Ernestiu, care mai afirma ca situatiile de acest gen sunt cu atat mai grave cu cat conductorul de tren trebuie sa faca pur si simplu zeci de kilometri pe jos pentru a supraveghea garnitura de tr