Intrarea unor retaileri care se adreseaza segmentului scazut sau mediu de pret a determinat anul trecut o presiune crescuta pentru concurentii care activeaza pe acelasi palier. Un exemplu este deschiderea magazinului IKEA, care cu preturi sub media pietei
Cuvantul de ordine in 2007 a fost scadere. Anul acesta insa, sub presiunea cresterii costurilor si a modificarii structurii acestora, asistam la fenomenul invers. Desi nepopulare, deciziile de marire a pretului par sa fie inevitabile pentru companiile locale cu afaceri in sectorul mobilei.
Cea mai mare parte a industriei a luat deja in calcul aceste modificari, care, spun reprezentantii companiilor, vor fi operate treptat. Pe fiecare dintre palierele de pret efectele acestor scumpiri vor fi resimtite diferit de catre cumparatori. Unii dintre ei vor migra insa inspre retele, de obicei inspre noii veniti, in timp ce altii nici nu vor simti diferentele.
Potrivit unor date ale Eurostat (biroul european de statistica) pretul mobilei din Romania este printre cele mai mici din Europa, articole mai ieftine putand fi achizitionate numai din Letonia, Bulgaria, Macedonia si Lituania.
"Tinand cont de faptul ca, in acest moment, pretul mobilei din Romania se numara printre cele mai scazute din Europa, cu diferente mai mari chiar de 60% in comparatie cu produse similare de pe piete precum Italia, Franta sau Spania, cresterile de pret sunt inevitabile si vor fi resimtite de intreaga industrie si de catre toti jucatorii din piata.
Printre principalii factori de presiune pe pretul produselor finite pot fi amintiti cresterile costurilor cu materia prima, cresterile salariale din industrie, cresterile costurilor la utilitati sau deciziile BNR privind dobanda de politica monetara", considera Dan Sucu, presedintele Mobexpert, cel mai mare grup local.
Pretul mobilierului este legat si de ev