Retelele internationale de bricolaj se lupta cu distribuitorii locali pentru a-si majora cota de piata in conditiile in care consumul de materiale de constructii inregistreaza o crestere anuala de circa 30%. Insa jucatorii cu capital romanesc profita de c
Primii zece jucatori de pe piata de distributie de materiale de constructii au rulat anul trecut afaceri de peste 1,8 miliarde de euro, in crestere cu 40% fata de anul trecut si investitiile continua.
Companiile din top au realizat anul trecut peste jumatate din valoarea intregii piete de materiale de constructii, estimata anul trecut la circa 3,5 miliarde de euro. In plus, Arabesque si Romstal au realizat fiecare o cifra de afaceri de circa 100 de milioane de euro odata cu extinderea regionala.
Astfel, in urmatorii ani companiile locale ar putea deveni unii dintre cei mai importanti jucatori din Europa Centrala si de Est, avand in vedere planurile acestora de extindere. Romstal are in plan intrarea pe piata ruseasca in acest an, unde va deschide primele doua magazine, urmand ca pe termen mediu sa ajunga la circa 100 de sucursale.
Romstal detine in acest moment 175 de puncte de vanzare pe sase piete, respectiv Romania, Italia, Bulgaria, Serbia, Republica Moldova si Ucraina.
Conform estimarilor companiei, vanzarile in Rusia ar trebui sa atinga un nivel de sase milioane de euro anul acesta, de noua milioane de euro in 2009 si de 19 milioane de euro in 2010.
In toamna anului trecut, Romstal a cumparat integral, pentru 10 milioane de euro, reteaua de zece puncte de distributie de echipamente electrice si sanitare Doming, din Serbia, care detine 20%-25% din piata locala.
Arabesque detine 23 de magazine in Ucraina, Moldova, Serbia si Bulgaria si va investi anul acesta circa 30 de milioane de euro in extinderea retelei externe.
Procesul de extindere regionala