Compania americana Bechtel, constructorul Autostrazii Transilvania, estimeaza ca, in 2010, numarul angajatilor va fi de 2,5 ori mai mare decat in prezent.
Pentru Bechtel lucreaza in prezent aproape 3.000 de angajati, din acestia 93% fiind romani. Reprezentantii companiei americane sustin ca personalul a ajuns la numarul optim si nu mai au nevoie de oameni in plus la momentul actual.
"Estimam ca, pentru perioada de varf a constructiilor, care va fi atinsa in 2010, compania noastra va avea peste 8.000 de angajati", a declarat pentru ZF Transilvania Bogdan Sgarcitu, directorul de comunicare al Bechtel.
Conform informatiilor fur-nizate de oficialii constructorului american, lucrarile ce se efectueaza in momentul de fata pe Autostrada Transilvania sunt in special terasamente, structuri si imbracaminti rutiere pe tronsonul 2B (Cluj Vest - Campia Turzii), respectiv activitati de terasamente si structurale pe tronsonul 3C (Suplacu de Barcau - Bors).
Daca in anumite portiuni de pe tronsonul 2B s-a inceput instalarea si nivelarea fundatiei de balast si piatra sparta, pe tronsonul 3C se executa in unele locuri activitati de indepartare a solului vegetal, se face excavare in masa si in unele portiuni se efectueaza instalarea pilotilor si lucrari de fundatie. In ce priveste exproprierile, pe tronsonul 2B aproximativ 80% din terenuri au fost deja expropriate, iar pe tronsonul 3C, numai 46%.
Reprezentantii autostrazii au declarat ca una dintre principalele probleme este legata de faptul ca, desi lucrarile au inceput de patru ani, inca nu le este pus la dispozitie tot terenul. Cele mai mari dificultati sunt pe tronsononul Suplacu de Barcau - Bors, unde de cateva luni sunt probleme din cauza exproprierilor.
Reprezentantii Bechtel spun ca autoritatile, prin Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR), au