Participatia investitiilor facute la nivelul intregii lumi in publicitatea interactiva, inclusiv in domeniul Internetului, al telefoniei mobile sau al jocurilor video, se asteapta sa creasca cu 15% in 2009, potrivit unui studiu organizat de GroupM, informeaza Brand Republic.
Cifrele preconizate pentru urmatorul an reprezinta dublul volumului inregistrat cu doar patru ani in urma, iar acest trend de ascendenta pe domeniul publicitatii interactive va continua sa creasca sustinut de faptul ca Internetul este principalul domeniu explorat in advertising.
Totodata, veniturile in publicitate cresc indeosebi datorita spatiului interactiv, si nu mediei traditionale, care cunoaste, mai nou, un declin pe piata.
In plus, investitiile realizate in sectorul publicitar online au reprezentat anul trecut 11% din totalul investiilor de advertising, aceasta crestere datorandu-se in special pietelor din Statele Unite si Europa de Vest, releva studiul citat de Brand Republic.
Cresterea s-a datorat si utilizarii marite si valabilitatii dispozitivelor mobile performante, a laptopurilor care au scazut considerabil la pret si a retelelor de conexiune la Internet prin cablu sau WiFi.
Cercetarea elaborata de GroupM a acoperit 35 de tari si a scos in evidenta faptul ca publicitatea interactiva a constituit principala sursa de media in care s-a investit cel mai mult din 2001, de cand cheltuielile facute in media traditionala au inceput sa scada.
Spre exemplu, in Marea Britanie piata publicitatii interactive este estimata sa creasca cu 30% in 2009, fata de cat a crescut in 2005 (10%) comparativ cu anul precedent. Pronosticul estimat pentru Anglia este cel mai mare intre tarile participante la studiu.
Totodata, cercetarea mai releva faptul ca populatia tarilor respective va sustine cresterea utilizarii Internetului in randul consumatorilor pentru ce