Versiunea diesel cu trei uşi a reuşitului model japonez se plasează în topul celor mai puţin poluante automobile din clasa mică. Sursa: EVZ
Mazda a lansat în această lună versiunea cu trei uşi - botezată Sport - a noii generaţii Mazda2. Maşinuţa arată foarte bine, fiind evident avantajată de nuanţele deschise, şi, după cum am constatat cu prilejul unui drive-test organizat la Stockholm, nu este cu nimic mai prejos decât surata ei cu cinci portiere laureată cu distincţia „World Car of the Year“.
În clasa mică, din care face parte Mazda2, pot fi identificate puţine modele cu prestaţii dinamice superioare şi cu motoare mai puţin poluante ca dieselul de 1.4 litri aflat sub capota automobilului japonez.
114 grame CO2 pe kilometru
Cu o capacitate redusă şi doar 68 de cai-putere, unitatea 1.4 CRTD se remarcă prin consumul scăzut (5,3 l/100 km pentru utilizarea urbană şi 4,3 l/100 km în regim mixt) şi, mai cu seamă, graţie emisiilor reduse de dioxid de carbon - 114 g/km. În general, modelele concurente care oferă cifre mai mici în domeniul noxelor apelează la variante speciale, ceva mai scumpe, cu modificări aduse aerodinamicii, transmisiei, trenului de rulare şi gestiunii motorului.
Design mai dinamic
Deşi i se spune Sport, noua Mazda2 nu are motoare mai puternice şi, evident, nici performanţe superioare versiunii cu mai multe uşi. Numele face trimitere la design, care, în comparaţ ie cu varianta pomenită anterior, are un aer uşor mai dinamic. Pentru plus de virilitate se recomandă pachetul sport pentru caroserie, care include bare faţă şi spate redesenate, praguri laterale şi un spoiler de plafon.
Interiorul etalează aceeaşi notă tinerească şi practică. Bordul a rămas nemodificat, cu principalele două atuuri - poziţia la volan şi cea a schimbătorului de viteze (pe consola centrală)