Tepele de tip phising au devenit tot mai frecvente in Romania, acestea fiind “hranite” mai ales de dezvoltarea serviciilor de tip e-banking. Desi au o istorie intreaga in spate, victime exista intotdeauna, din cauza infractorilor care se specializeaza pe zi ce trece. In cazul in care “internautii ilegali” sunt prinsi, acestia risca amenzi destul de mici, mai ales in cazul prelucrarii datelor cu caracter personal. Cum fac atentatorii rost de date personale? Simplu. Le cer pe mail, mizand pe naivitatea si necunoasterea potentialei victime.
Romania a cunoscut o dezvoltare a atacurilor de tip phising, corelata cu dezvoltarea serviciilor de online banking. Una din partile interesante la acest fel de mesaje o constituie “factorul de urgenta”, cu alte cuvinte felul in care mesajul isi justifica prezenta si cere actiune urgenta din partea destinatarului. “Exemplele sunt de genul: contul dumneavoastra a fost inchis pentru activitati frauduloase - click aici pentru a-l debloca; am introdus noi masuri de securitate, care va protejeaza - click aici pentru a le activa; facem o verificare a datelor si sunt neconcordante in contul dvs. - click aici pentru a le rezolva. Altfel va inchidem contul!”, ne-a spus Razvan Matei Stoica, Communication Specialist, BitDefender.
Un alt exemplu de a “trage teapa” victimei este de genul “s-au inregistrat urmatoarele tranzactii din contul dvs. (Click aici pentru a le anula). In cazul Piraeus Bank (foto stanga jos), mesajul este interesant, pentru ca exploateaza un alt subiect la moda! Creditele! Ratele! Anume, premisa e setata de “datoria restanta” pe care o aveti. Suma nu e deloc mica! “Urgenta, pe langa factorul psihologic implicat de un mesaj de la banca (nu poate fi de bine, nu?), e data de amenintarea ca «banca e in drept sa declare scandenta anticipata a creditului». Nu cred ca am inteles toate cuvintele, dar in niciun