Producatorii din industria alimentara si retailerii s-au inteles asupra continutului ghidului de bune practici, care prevede, printre altele, renuntarea la obligativitatea contractuala a unor taxe, precum taxa de servicii de marketing, cea de deschidere de magazin sau cea de raft.
"Acele taxe suplimen-tare care inainte erau impuse de catre retaileri furnizorilor de produse alimentare nu vor mai fi obligatorii, pot fi negociate si nu vor mai reprezenta clauze contractuale. Acestea vor fi optionale pentru producatori, iar in eventualitatea in care un furnizor nu va opta pentru aceste taxe, retailerul nu poate sa renunte la colaborarea cu furnizorul respectiv", a declarat Constantin Rudnischi, consilier in cadrul Ministerului Agriculturii si Dezvoltarii Rurale (MADR).
Acesta spune ca punctul cel mai important al negocierii dintre retaileri si furnizorii alimentari a fost definirea pretului de vanzare. "Mai exact, partile au stabilit o formula de calcul care trece in revista componentele pretului de vanzare. Acesta prevede costul de vanzare stabilit de producator plus anumite adaosuri ale retailerilor, in functie de conditiile negociate de cele doua parti implicate", explica Rudnischi.
Consilierul MADR sustine ca a fost eliminata si ingradirea furnizorilor de a livra la preturi mai mici altor comercianti, iar in cazul in care retailerul decide scoaterea a unui anumit produs de pe raft care nu se vinde, acesta trebuie sa-i notifice respectiva masura in scris furnizorului.
Ghidul de bune practici reprezinta un document menit sa imbunatateasca relatiile dintre producatorii din industria alimentara si comercianti, insa ulterior prevederile acestuia ar putea fi extinse si asupra altor industrii, mai spune Rudnischi.
Ministrul Agriculturii, Dacian Ciolos, a declarat, la finalul intalnirii dintre furnizori si comercianti, ca acest gh