Magazinele ce refuza sa inlocuiasca – la cererea expresa a clientilor – produsele care s-au defectat in perioada de garantie incalca legea. Cu toate acestea, multi dintre marii comercianti de electrocasnice si electronice isi pun cumparatorii pe drumuri si cauta tot felul de pretexte pentru a scapa de obligatii. Companii mari precum Altex sau magazinul on-line "eMag" refuza pur si simplu sa-si onoreze datoriile fata de cumparatori.
De altfel, reprezentantii Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorului afirma ca doar 1% dintre comerciantii din Romania se conformeaza prevederilor Legii Garantiei, intrata in vigoare la inceputul anului 2007. Acest act normativ prevede fara drept de apel ca, daca un client constata ca produsul pe care l-a cumparat s-a defectat dupa mai putin de sase luni de la data achizitionarii, el are dreptul sa ceara comerciantului respectiv inlocuirea acestuia.
Mai mult decat atat, clientul trebuie sa primeasca un produs nou intr-un timp rezonabil. Din pacate, oamenii nu-si cunosc drepturile si se resemneaza in fata abuzurilor magazinelor, afirma oficialii de la Protectia Consumatorului. Pe de alta parte insa, forumurile de pe internet sunt pline de reclamatii ale consumatorilor pacaliti. Publicitatea negativa nu pare insa sa-i deranjeze pe marii comercianti din Romania.
G.B. din Bucuresti a cumparat un monitor LCD marca LG de la MediaGalaxy in luna martie, anul acesta. Omul era incantat de achizitia facuta, care nu a fost una chiar ieftina. Dupa numai o luna si jumatate, pe ecranul monitorului a aparut o dunga verticala alba. "Era in preajma sarbatorilor de Paste, asa ca am amanat cateva zile rezolvarea problemei. La inceputul lunii mai am sunat la numarul de telefon al Departamentului Relatii cu Clientii afisat pe site-ul MediaGalaxy si am intrebat cum as putea sa primesc un alt monitor in schimbul celui defect