Autorităţile anunţă finalizarea investiţiei în următorul cincinal, dacă vor găsi surse de finanţare "Bucureştiul - port la Dunăre" părea un vis megaloman. Astăzi este un proiect
Autorităţile anunţă finalizarea investiţiei în următorul cincinal, dacă vor găsi surse de finanţare
"Bucureştiul - port la Dunăre" părea un vis megaloman. Astăzi este un proiect necesar, pentru transportul economic a 20 de milioane tone de mărfuri pe an.
Ministerul Transporturilor vrea să reia construcţia canalului Bucureşti-Dunăre, iar pentru finalizarea lucrărilor la acest proiect început în 1986 este nevoie de minimum 450 milioane de euro, a declarat, joi, ministrul Ludovic Orban.
"La rectificarea bugetară din iulie vom face toate demersurile pentru a putea plăti actualizarea studiului de fezabilitate. Faţă de proiectul iniţial, trebuie făcute reactualizări", a declarat ieri ministrul transporturilor, Ludovic Orban, cu ocazia unei vizite în localitatea 1 Decembrie, pentru a vedea stadiul în care se află canalul Dunăre-Bucureşti.
Orban a arătat că 70% din lucrările la canal au fost realizate între 1986 şi 1989, iar pentru restul de 30% este nevoie de circa 450 milioane euro. Ministrul a precizat că pentru reconstrucţia părţilor din canal care s-au deteriorat din 1989 până în prezent este nevoie de încă 25-30% din cei 450 milioane de euro.
Orban a spus că pentru finalizarea proiectului are în vedere trei surse de finanţare, prima fiind concesionarea lucrărilor, a doua utilizarea de fonduri europene de dezvoltare, iar a treia fonduri de la bugetul de stat. Ministrul s-a arătat mai interesat de varianta cu finanţare de la buget, deoarece încasările realizate după finalizarea canalului ar merge către stat.
Ministrul transporturilor a spus că a discutat cu firme din Germania, Olanda, Italia şi Franţa, pentru eventuala concesionare a lucrărilor. @N