Bucureştiul ar putea deveni port la Dunăre în cel mult patru ani, potrivit unui proiect al Ministerului Transporturilor, care prevede finalizarea lucrărilor la canalul care leagă Capitala de Dunăre. Sursa: Vlad Stănescu
Pentru finalizarea proiectului început de Ceauşescu în 1986, ministerul va aloca, în următorii ani, circa 450 de milioane de euro, bani care vor proveni din resurse bugetare sau din fonduri europene de dezvoltare.
Orban a declarat că şi concesionarea reprezintă o soluţie, în condiţiile în care guvernul nu va găsi fondurile necesare pentru finalizarea lucrărilor, precizând că s-au arătat deja interesate mai multe concerne din Germania, Olanda, Italia şi Franţa. Prin finalizarea proiectului, Capitala va fi direct legată de Constanţa şi de coridorul 7 paneuropean.
În perioada comunistă au fost realizate două treimi din lucrările necesare pentru amenajarea canalului. Potrivit lui Chiriac Avădanei, proiectantul-şef din perioada respectivă, în prezent circa 80% din lucrările efectuate înainte de ’90 necesită reparaţii majore pentru a corespunde normelor de siguranţă şi mediu, reparaţii care vor înghiţi aproximativ 110 milioane de euro. După 1990, canalul a trecut în administrarea Ministerul Mediului, care l-a încadrat la canal navigabil, oprind orice investiţie. După încetarea lucrărilor, în ianuarie 1990, şantierele au fost supuse continuu atacurilor hoţilor de fier vechi, care au furat mare parte din oţelul beton, calea ferată şi utilaje.
Navigabil în 2012
Cel mai optimist termen pentru începerea lucrărilor avansat de Ludovic Orban a fost de un an şi jumătate. „În trei ani de la momentul demarării construcţiei, investiţia va fi finalizată“, a precizat ministrul. La rectificarea bugetară din iulie se vor aloca bani pentru reactualizarea studiului de fezabilitate, care se va ridica la circa 400.