- Economic - nr. 125 / 27 Iunie, 2008 Cand am trecut "podul de vama" si am intrat in oras, imediat dupa razboi, am vazut, de o parte si de alta a strazii, tot felul de pravalii, care-si etalau marfurile, cate erau pe atunci, in ferestre prevazute cu zabrele, iar in zilele de sarbatoare vedeai, de-a lungul strazilor, numai obloane si ziduri. Dupa preluarea pravaliilor de catre stat, gratiile si obloanele au disparut. In locul ferestrelor au fost amenajate vitrine, cu marfuri la vedere ziua-noaptea, si nu stiu ca hotii sa fi dat lovituri. Cand s-a trecut la construirea noilor cartiere, in raport de numarul de locuitori, au fost amenajate si magazine: alimentare, de confectii, de stofe, de incaltaminte etc., precum si ateliere de tot felul. Cam in acelasi timp, Romania a inceput sa produca radiouri, iar acestea n-au mai fost blocate, ca inainte, pe un singur post: Bucurestiul. Oamenii ascultau acum si posturi straine. Asa au aflat ca in Occident sunt magazine mari, in vreme ce la noi se amenajeaza "chichinete", adevarate magazine satesti. Si numai ce ne-am pomenit ca in Romania se vor amenaja magazine mari, modernizate, pe masura ce posibilitatile materiale ne vor permite. Indata s-a si construit in Capitala Magazinul "Bucuresti", intens popularizat prin presa si la radio. A te fi dus la Bucuresti si a nu fi trecut prin acest magazin era ca si cand nu te-ai fi dus deloc. S-au construit apoi "Magazine universale" la Pitesti si in alte orase, devenite adevarate obiective turistice. In aceasta situatie, strainatatea nu mai putea vorbi de "chichinete" si a schimbat macazul. A inceput sa vorbeasca despre "megalomanie" - megalomania ceausista. Diversiunea era acum evidenta, dar nu toata lumea era in masura s-o priceapa, mai ales ca li se spunea romanilor ce alte nevoi urgente ar fi trebuit sa fie rezolvate. Deci, magazinele noastre mari "puteau", iar cele straine "emit