Girate, timp de şase ani, de patru miniştri ai transporturilor, cele 21 de pasarele de peste DN 1 (Bucureşti - Ploieşti) au ascuns contracte dubioase, aranjamente de culise şi o indolenţă
Girate, timp de şase ani, de patru miniştri ai transporturilor, cele 21 de pasarele de peste DN 1 (Bucureşti - Ploieşti) au ascuns contracte dubioase, aranjamente de culise şi o indolenţă criminală.
Prăbuşirea uneia dintre ele, la Tâncăbeşti, arată ce nenorociri poate produce o asemenea "reţetă": morţi, răniţi, familii distruse.
Pasarela morţii atârna de un fir de aţă. Starea ei era semnalată încă din ianuarie 2008 de către inspectorii Curţii de Conturi, care au verificat contractele şi lucrările. Nimeni nu a făcut nimic în cele şase luni scurse de atunci. Autorităţile din transporturi au arătat aceeaşi indolenţă ca şi în ultimii şase ani, de când există pasarelele.
Miron Mitrea, Gheorghe Dobre, Radu Berceanu, Ludovic Orban - patru miniştri de la cele mai mari trei partide. Niciunul nu a fost interesat de stadiul unor lucrări plătite din banii publici. Acum, toată lumea se spală pe mâini.
Berceanu susţine că "problema nu e pasarela, ci un participant la trafic care nu a respectat nişte reguli". Orban spune că "se vor face verificări".
Mitrea, Dobre, Berceanu şi Orban sunt cei patru responsabili morali ai accidentului
Instalată de 6 ani, dar fără recepţie finală, pasarela care a căzut, miercuri seară, pe DN 1, era "executată necorespunzător". Deficienţele erau cunoscute cel puţin de acum 6 luni.
Contractele de proiectare şi de execuţie pentru cele 21 de pasarele instalate pe DN 1, dar şi modul în care au fost făcute lucrările sunt "desfiinţate" de Curtea de Conturi într-un raport făcut public anul acesta, în luna ianuarie.
Lucrări fără recepţie
"Pentru unele pasarele pietonale au fost efectu