De la 1 iulie, taxa de prima inmatriculare devine taxa de poluare auto. Ceva mai mica, in cazul autoturismelor second-hand aduse din afara Romaniei, dar suficient de mare incit sa continue sa-i descurajeze pe cei interesati. Nu de alta, dar ca nu cumva sa devina Romania groapa de gunoi a Europei, dupa cum se ingrijora premierul Calin Popescu Tariceanu, atunci cind a decis sa mentina taxa auto - fie ea chiar botezata altfel. O ingrijorare "second-hand", dat fiind faptul ca masinile mai vechi din Uniunea Europeana n-ar fi oricum mai proaste comparativ cu "gunoaiele" pe patru roti, numite Dacia 1300, Oltcit, Trabant etc, non-euro si ultrapoluante, care inca alcatuiesc jumatate din motorizarea romanilor.
Insa vestea buna ar fi trebuit sa fie aceea ca toti cei care si-au cumparat si inscris masinile la mina a doua in perioada 1 ianuarie 2007 - 30 iunie 2008 primesc inapoi diferenta dintre valoarea fostei taxe de prima inmatriculare si (aproape) actuala taxa de poluare. Nu sint cine stie ce bani, dar oricum, diferenta poate ajunge la citeva sute bune de euro, o suma care, de ce sa nu recunoastem, nu strica nimanui. Lucrurile par chiar simple: se face o cerere, se depune chitanta primita la plata taxei de prima inmatriculare sau o copie a acesteia, se mai depune o copie dupa cartea de identitate si talon, si gata, in 45 de zile ar trebui ca banii sa fie primiti inapoi. Partea proasta este insa ca va trebui ca solicitantii sa nu aiba datorii la Fisc, in caz contrar acestea urmind a fi acoperite cu banii pe care statul ar trebui sa-i inapoieze. Si de-ar fi aceasta singura hiba! Nu, mintile inecate cu gaze de esapament de la limuzinele cu girofar nu s-au gindit ca putini sint cei care au copii dupa acea chitanta care atesta plata taxei de prima inmatriculare. Asta pentru ca, oricum, originalul s-a predat la Politie, in momentul inmatricularii. Nu inteleg cum au anal