O reclama la maioneza, in care apar doi barbati sarutandu-se, a fost retrasa din campania publicitara desfasurata de Heinz pe posturile TV britanice, dupa ce principalul for de reglementare a publicitatii din aceasta tara a primit peste 200 de plangeri cum ca respectivul spot are continut ofensator si inadecvat. Numarul de plangeri este departe de a fi un record pe piata britanica, unde publicitatea atrage zeci de mii de reclamatii din partea publicului larg. Comparativ, in Romania, organismele abilitate se bazeaza mai mult pe autosesizari, in pofida discutiilor nesfarsite despre calitatea si continutul reclamelor autohtone.
Informatia pe scurt:
Reclama la maioneza Heinz a atras 200 de plangeri in cateva zileRecordul de reclamatii in Marea Britanie, in 2007 - 774 de plangeri pentru o campanie.Fata de 10.000 de reclamatii impotriva reclamelor TV, venite de la cetatenii britanici, in Romania numarul sesizarilor si autosesizarilor s-a limitat la cateva zeci in 2007Forurile abilitate, prinse intre litera legii, dispute deontologice si imaginea de "sectorist al tuturor babelor sensibile si foarte-usor-scandalizabile"
Reclama la maioneza Heinz, care s-a raspandit viral pe net la zece zile dupa postarea ei pe YouTube, a fost retrasa de client dupa ce Autoritatea pentru Standarde in Publicitate din Marea Britanie a anuntat ca in doar cateva zile a primit 200 de plangeri impotriva acestui spot, potrivit The Guardian. Agentia care a realizat spotul, AMV BBDO, a mers pe ideea ca maioneza cu pricina e atat de buna ca "ti se pare ca ai propriul tau bucatar de restaurant deli (tip de restaurant specific new-yorkez - n.r.) in bucatarie". Unii spectatori au inteles altceva si, drept urmare, s-au plans ca "nu se face sa vezi doi barbati sarutandu-se" intr-o reclama, mai ales ca aceasta poate fi vazuta de copii.
Spotul pentru Heinz Deli Mayo a devenit v