Ca şi în cazul produselor, pentru a fi căutaţi de angajatori trebuie să vă impuneţi, astfel încât să deveniţi indispensabil. Pe piaţa muncii, diferenţa dintre un simplu candidat şi un viitor angajat este dată de cât de convingător sunteţi că reprezentaţi unica soluţie pentru angajator. Specialiştii în resurse umane sunt de părere că, în postura de candidat la un loc de muncă, sunteţi asemenea unui produs în raft, care se vinde în funcţie de cât de bine s-a impus pe piaţă. „Concurenţa pe bază de diplome, experienţă, salarii vă face să fiţi o «marfă»: alte zeci de persoane au terminat aceleaşi şcoli, au aceeaşi experienţă şi se mulţumesc cu un salariu mai mic“, notează specialiştii www.wall-street.ro, care spun că, dacă sunteţi o „marfă“, riscaţi să pierdeţi la negocierea de salariu, să fiţi puşi pe lista de disponibilizare mai uşor, iar rezultatele dumneavoastră să nu fie văzute niciodată ca performanţe. De aceea, trebuie să fiţi mai mult decât o marfă. „Brandingul nu înseamnă că publicul-ţintă vă alege în urma comparaţiei cu concurenţii, ci că vă vede ca unica soluţie la problema lui“, spun specialiştii
Creaţi şi comunicaţi Pentru a ajunge la un asemenea nivel trebuie însă să respectaţi anumite reguli. Un prim pas către succes este clarificarea obiectivelor de carieră. „Completaţi portretul cu tot ce cuprinde mediul brandului: imaginea pe care o proiectaţi în exterior, spaţiul în care trăiţi sau lucraţi, activităţile din timpul liber (pasiuni, voluntariat), cercul de prieteni şi de cunoştinţe, organizaţiile profesionale“, spun cei de la wall-street.ro, care subliniază că toate detaliile trebuie să fie conforme cu identitatea brandului. În plus, trebuie să comunicaţi, astfel încât să vă faceţi cunoscut (puteţi contacta specialişti, puteţi participa la discuţii interesante pe internet, seminarii, cursuri, conferinţe). Cel mai uşor mod de a vedea cât de mult