În perioada 2004-2006, 21,1% din întreprinderile cu 10 sau mai mulţi salariaţi au lansat pe piaţă un produs nou sau semnificativ îmbunăţăţit sau au introdus în propria întreprindere un proces nou sau semnificativ îmbunătăţit, în creştere cu 1,2 puncte procentuale faţă de perioada 2002-2004, se arata intr-un raport publicat astazi de INS. Valoarea totală a cheltuielilor alocate pentru inovare în anul 2006 a fost de 6,422 miliarde lei. Atât în industrie cât şi în servi
În perioada 2004-2006, 21,1% din întreprinderile cu 10 sau mai mulţi salariaţi au lansat pe piaţă un produs nou sau semnificativ îmbunăţăţit sau au introdus în propria întreprindere un proces nou sau semnificativ îmbunătăţit, în creştere cu 1,2 puncte procentuale faţă de perioada 2002-2004, se arata intr-un raport publicat astazi de INS.
Valoarea totală a cheltuielilor alocate pentru inovare în anul 2006 a fost de 6,422 miliarde lei. Atât în industrie cât şi în servicii ponderea cea mai mare a cheltuielilor de inovare o deţine achiziţionarea de maşini, echipamente şi software.
Întreprinderile mari sunt mai inovative decât cele mici şi mijlocii. Două din cinci întreprinderi mari sunt inovative şi doar una din cinci întreprinderi mici şi mijlocii. Pe activităţi, industria este mai inovativă decât serviciile.
Cel mai frecvent efect ale inovării indicat de întreprinderile inovative a fost imbunătăţirea calităţii bunurilor şi serviciilor, menţionat de 41,5% dintre întreprinderi, urmat de îmbunătăţirea domeniului bunurilor şi serviciilor, menţionat de 36,6% dintre acestea.
Achiziţionarea de maşini, echipamente şi software a fost principala activitate în care au fost implicate întreprinderile pentru realizarea activităţilor inovative.
Pe clase de mărime, ponderea întreprinderilor inovative cu peste 250 de salariaţi a fost de 42,1% în totalul întreprinderilor, iar ponderea în