Societatile comerciale vor avea posibilitatea sa transmita electronic cereri de inmatriculare sau de inregistrare a mentiunilor in registrul comertului, fara sa mai fie obligate la formalitatea aplicarii unui timbru judiciar. Cu alte cuvinte, s-a decis anularea timbrului fiscal pentru astfel de solicitari, cu mentiunea ca Oficiile registrului comertului vor incasa direct contravaloarea timbrului judiciar aplicabil.
Ordonanta de urgenta aprobata de Guvern zilele trecute elimina astfel obstacolele in ceea ce priveste inregistrarea electronica a comerciantilor in registrul comertului si le asigura accesul efectiv la "Sistemul de Formulare Electronice Inteligente" al Oficiul National al Registrului Comertului (ONRC), functional la toate oficiile registrului comertului.
ONRC a facut eforturi pentru operationalizarea sistemului de inregistrare on-line inca din martie 2006, dar complexitatea proiectului (achizitionarea sistemului, realizarea proiectului, testarea acestuia la nivelul oficiilor registrului comertului din teritoriu, remedierea deficientelor constatate) a impiedicat functionarea efectiva a sistemului. Desi cadrul informatic permite comerciantilor sa completeze on-line cererile mentionate, formalitatile pe care le implica aplicarea timbrului judiciar impiedicau utilizarea in fapt a acestei facilitati.
Societatile comerciale vor avea posibilitatea sa transmita electronic cereri de inmatriculare sau de inregistrare a mentiunilor in registrul comertului, fara sa mai fie obligate la formalitatea aplicarii unui timbru judiciar. Cu alte cuvinte, s-a decis anularea timbrului fiscal pentru astfel de solicitari, cu mentiunea ca Oficiile registrului comertului vor incasa direct contravaloarea timbrului judiciar aplicabil.
Ordonanta de urgenta aprobata de Guvern zilele trecute elimina astfel obstacolele in ceea ce priveste inregistrar