Fenomene de tipul crizei economice americane pot avea efecte si asupra companiilor de talie mica, nu numai a marilor corporatii de miliarde de dolari, arata editia online a New York Times.
Proprietarii care doresc sa isi vanda business-ul au motive in plus cu exceptia problemelor nesolutionate din interiorul companiei, de la cresterea costurilor si scaderea numarului de clienti pana la criza subprime propriu-zisa.
Anul trecut, cel mai mare site de tranzactii cu afaceri,bizbuysell.com, a avut 50.000 de companii scoase la vanzare, mai mult decat anul trecut, cand se inregistrau 43.000, potrivit declaratiilor managerului Michael K. Handelsman. Numarul companiilor vandute a crescut cu 66% in primul semestru al anului curent, de la 1.081 la 1.795, iar pentru site-ul mill3nnium.com, listarile s-au dublat pentru zona Washington-ului.
Handelsman admite ca eliminarea unei listari de pe site nu inseamna neaprat achizitia companiei respective. “Intotdeauna ne interesam daca s-a vandut, dar broker-ul nu ne spune intotdeauna”, afirma acesta, citat de New York Times. Un motiv de a vinde afacerea este numarul in scadere al clientilor afacerii respective, motivate de scaderea puterii de cumparare.
Majoritatea companiilor de vanzare sunt patiserii, spalatorii, magazine discount (dollar store) si benzinarii. Majoritatea antreprenorilor nu mai pot face fata conditiilor din piata si aleg sa vanda, chiar si pentru mai putin, spun brokerii. Cumparatorii sunt, de obicei, oameni de afaceri care se retrag din activitate sau executive care isi doresc mai multe afaceri.
Scaderea vanzarilor a fost motivul pentru care Richard Lightowler a vandut una din afacerile familiei, business inceput in urma cu zece ani care ii aducea 150.000 de euro annual in urma cu cativa ani, pentru a se concentra pe activitatea de baza, un magazin generalist. “Acum cativa ani, puteam lua