Euforia pe care a traversat-o in ultimii ani piata auto s-a sfarsit. 2008, primul an de stagnare, este pe cale sa schimbe dramatic intregul business auto din Romania.
Exista dealeri care pun cate 5.000 de dolari in torpedou pentru a convinge un potential client sa cumpere o masina – e adevarat, nu aici, ci in America, povesteste Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania, jucatorul nr. 1 de pe piata auto. „Sau platindu-le benzina timp de trei ani“, adauga el – ceea ce poate fi devastator pentru bugetul unei companii, daca ne gandim la ritmul in care a crescut in ultimii ani pretul petrolului. Da, asa se face business uneori pe o piata matura, care traverseaza o perioada de scadere, in conditii de competitie crancena: dealerii fac gesturi disperate, dar care nu pot schimba semnificativ cursul natural al lucrurilor.
Valmar nu da astfel de exemple pentru a sugera ca s-ar putea face vreo paralela intre Romania si America – sunt piete complet diferite din toate punctele de vedere, de la puterea de cumparare la gradul de motorizare. Dar gaseste ca astfel de practici ale dealerilor americani merita mentionate acum mai mult ca niciodata poate: dupa sase ani succesivi de cresteri robuste, si in Romania s-a ajuns, inevitabil, la momentul adevarului. Oricum, nimeni n-a facut previziuni generoase pentru 2008 – intr-un fel, toata lumea se astepta la un an in care entuziasmul sa se calmeze.
Integral in Money Express. Euforia pe care a traversat-o in ultimii ani piata auto s-a sfarsit. 2008, primul an de stagnare, este pe cale sa schimbe dramatic intregul business auto din Romania.
Exista dealeri care pun cate 5.000 de dolari in torpedou pentru a convinge un potential client sa cumpere o masina – e adevarat, nu aici, ci in America, povesteste Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania, jucatorul nr. 1 de pe piata auto.