Privesc uimit la brambureala examenelor de admitere în clasa a noua si trebuie sa recunosc ca nu prea înteleg cum s-a ajuns la aceasta situatie. De ani buni privesc neputincios cum, dând dovada de o perseverenta de-a dreptul diabolica, distinsii nostri guvernanti încearca tot soiul de experimente pe spatele bietilor copii, folositi fara nici un fel de scrupule pe post de cobai. Atinsi probabil de somnul ratiunii care si-a facut – se pare – cartierul general în fotoliile moi din birourile ministerului, functionarii au început sa distruga sistematic, dar eficient, sistemul de învatamânt românesc, fara sa le pese câtusi de putin ca educatia copiilor reprezinta o adevarata problema de securitate nationala.
Aveam un sistem de admitere la liceu echilibrat, care conferea tuturor elevilor sanse egale. Fiecare se pregatea dupa o programa bine stabilita, îsi alegea liceul, se înscria si sustinea apoi un examen cu subiect unic, atât la româna, cât si la matematica. În prezent, admiterea computerizata nu se mai face cu examen, ci tinându-se cont de media generala a notelor obtinute la tezele cu subiect unic si de media generala de absolvire a claselor V-VIII, fiecare având o pondere de 50% din nota finala. Pe baza acesteia si a unei fise de înscriere, calculatorul ministerului repartizeaza candidatii la liceu, ca într-un fel de loterie a destinelor.
N-am sa insist prea mult în ceea ce priveste relevanta calificativelor obtinute de elevi în clasele gimnaziale, am sa ma rezum spunând ca una e sa ai zece pe linie la o scoala mediocra si alta e sa ai medii perfecte la o scoala de elita, deoarece o nota maxima se acorda diferit de la o institutie de învatamânt la alta, în functie de severitatea profesorilor si de gradul de pregatire al elevilor.
Stau si ma întreb: e mai corect sistemul actual de admitere la liceu? Reflecta mai bine cunostintele si valoarea unui el