Site-urile romanesti ce se adreseaza femeilor au intre 30 si 40% public masculin; site-urile de divertisment sunt deopotriva cautate de tineri intre 14-24 de ani si de adulti; site-urile dedicate elevilor si studentilor sunt accesate si de oameni de 35-54 de ani; iar paginile online ale principalelor ziare din Romania atrag un numar mare de tineri, desi afinitatea cea mai mare se regaseste in randul utilizatorilor de peste 44 de ani. Acestea sunt cateva dintre potentialele surprize pe care le rezerva rezultatele primului Studiu de Audienta si Trafic Internet (SATI), lansat marti de BRAT, rezultate ce includ si profilurile socio-demografice ale site-urilor masurate.
Este vorba despre primul demers independent al pietei online din Romania de a realiza profilurile socio-demografice ale site-urilor romanesti, studiul referindu-se, deocamdata, la un numar de 133 de site-uri.
Datele socio-demografice le completeaza pe cele de trafic, accesibile inca din octombrie anul trecut. Ele iau locul celor realizate pana acum, prin studii interne, de mai multe regii de vanzari de publicitate online, piata avand acum, dupa cum au insistat participantii la lansarea oficiala de marti, "o moneda comuna de schimb" pentru intreaga piata.
Cu ajutorul acestei "monede", masuratorile de pana acum, cele tehnice, care s-au referit doar la "calculatoarele" de pe care sunt accesate site-urile romanesti, sunt convertite in masuratori in care, potrivit Arinei Ureche, director general BRAT, "persoana, vizitatorul site-ului este in centrul atentiei". In plus, metodologia folosita atat pentru masurarea traficului, cat si pentru evaluarea socio-demografica a audientelor este recunoscuta de intreaga piata, Departamentul Internet din cadrul BRAT fiind compus din 59 de editori online, 21 de agentii de publicitate, 6 regii de publicitate online si 3 clienti.
Dat