• Sefii Consiliului Judetean Iasi au precizat ca, in viitor, doresc sa introduca in intreaga Zona Metropolitana autobuzele Regiei Autonome de Transport Public Iasi, pentru ca si locuitorii din comunele limitrofe municipiului sa poata circula cu un pret redus al biletelor
Sefii Consiliului Judetean (CJ) Iasi au precizat ca, in viitor, doresc sa introduca in intreaga Zona Metropolitana autobuzele Regiei Autonome de Transport Public (RATP) Iasi, pentru ca si locuitorii din comunele limitrofe municipiului sa poata circula cu un pret redus al biletelor. Operatorii privati care circula in prezent in aceste localitati nu fac altceva decat sa mareasca pretul biletelor si nu se gandesc la calatori. "Am dorit ca cel care raspunde de Zona Metropolitana sa se ocupe de un transport ca in municipiu.
Este o mare straduinta din partea unui prestator sa acapareze tot. Acestia presteaza doar cand e aglomerat traseul, iar cand sunt putini calatori, acestia nu mai circula pentru ca ies in pierdere", a spus Constantin Simirad. Totodata, seful CJ a mai spus ca acestia pot fi chiar pedepsiti daca nu-si respecta obligatiile pe care si le-au asumat. "Dam sarcina catre Primaria Iasi pentru a angaja transport catre satele apropiate pentru a nu se plati preturi exagerate. Transportatorii privati pot fi chiar pedepsiti, nu se poate ca atunci cand nu ai calatori sa nu prestezi servicii, e inadmisibil", a mai spus Simirad. Ideea privind Zona Metropolitana a aparut incepand cu 8 aprilie 2004, cand cei de la Consiliul Judetean Iasi, impreuna cu Primaria municipiului Iasi si primariile comunelor Aroneanu, Barnova, Ciurea, Holboca, Letcani, Miroslava, Popricani, Rediu, Schitu Duca, Tomesti, Victoria, Valea Lupului si Ungheni au hotarat sa devina parteneri in planificarea si implementarea dezvoltarii integrate a potentialului Zonei Metropolitane Iasi, prin infiint