Companiile Coca-Cola, Danone, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods si Unilever au lansat, ieri, la nivel national, un sistem de etichetare nutritionala bazat pe cantitatea zilnica estimata (CZE), prin care consumatorii primesc informatii detaliate despre continutul alimentelor. Initial, noile etichete vor fi aplicate doar la anumite produse, urmand ca pana la finele anului 2009 toate produsele companiilor sa fie etichetate astfel. "Prin aparitia noii etichete CZE in Romania, consumatorul roman va beneficia de o informare mai clara asupra compozitiei produselor", a declarat vicepresedintele Comisiei pentru Mediu, Sanatate Publica si Siguranta Alimentara din Parlamentul European, Mogor Csibi. Prin noul sistem de etichetare nutritionala, produsele vor avea pe fata principala a ambalajului continutul de energie per portie, alaturi de procentul pe care il reprezinta din CZE. Totodata, pe verso, consumatorii pot citi informatii cu privire la continutul nutrientilor per 100 de grame per portie, precum energie, proteine, glucide sau carbohidrati, lipide sau grasimi, fibre si sodiu sau sare. Noul sistem de etichetare nu va suporta costuri suplimentare. Eticheta CZE nu este obligatorie. Fiecare companie furnizeaza voluntar astfel de informatii nutritionale. Companiile Coca-Cola, Danone, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods si Unilever au lansat, ieri, la nivel national, un sistem de etichetare nutritionala bazat pe cantitatea zilnica estimata (CZE), prin care consumatorii primesc informatii detaliate despre continutul alimentelor. Initial, noile etichete vor fi aplicate doar la anumite produse, urmand ca pana la finele anului 2009 toate produsele companiilor sa fie etichetate astfel. "Prin aparitia noii etichete CZE in Romania, consumatorul roman va beneficia de o informare mai clara asupra compozitiei produselor", a declarat vicepresedintele Comisiei pentru Mediu, Sanatate Publ