Cu doar opt-nouă mii de dolari, în 1994 a pus bazele unei afaceri pe care a vândut-o către trustul de presă german Burda. "Casa Lux" este o revistă despre care Mariana Brăescu mărturiseşte
Cu doar opt-nouă mii de dolari, în 1994 a pus bazele unei afaceri pe care a vândut-o către trustul de presă german Burda. "Casa Lux" este o revistă despre care Mariana Brăescu mărturiseşte că a apărut cu ani buni înainte să fie cu adevărat nevoie de ea. Totul a început cu o idee care şi-a tras rădăcinile din tranzacţiile imobiliare. Acum îşi estimează întreaga avere la aproximativ 25-30 milioane de euro
Deşi şi-a vândut businessul de suflet în urmă cu aproape trei ani, se consideră încă "mama" celor şapte reviste, câte a ajuns să înglobeze compania. Consideră că acestea "i-au dat totul": faimă, linişte, preţuire, dragostea cititorilor, admiraţie. Şi, nu se sfieşte s-o recunoască, şi bani.
Punctuală, ajunge exact la timp pe terasa de la City Cafe, din Piaţa Romană, locul pe care l-a ales pentru interviu. Zâmbeşte, aruncând o privire admirativă spre zidurile cenuşii ale vilei: "Mi-au plăcut întotdeauna foarte mult casele vechi, frumoase, ca aceasta".
Tranzacţiile cu proprietăţi de lux, punctul 0 al afacerii
De aici a şi început, de fapt, totul. În anii 1991-1992 a înfiinţat, alături de soţul său, prima firmă, o agenţie imobiliară care se numea Casa.
La vremea aceea, povesteşte, "piaţa era foarte la început, nimeni nu înţelegea ce se întâmplă, poate doar străinii". Deşi proprietăţile scoase la vânzare erau foarte puţine, cerere exista, mai ales pe segmentul de lux. Prima casă veche a vândut-o cu 180.000 de dolari.
Cel mai mare câştig pe care l-a obţinut ocupându-se de proprietăţi de lux nu au fost însă banii - numărul tranzacţiilor nu era foarte mare, fiind vorba de un segment de piaţă îngust -, ci ideea pentru "Casa Lux".
A