Cresterea preturilor la carburanti i-a determinat pe americani sa conduca mai putin cu 30 de miliarde de mile in perioada noiembrie 2007-aprilie 2008, comparativ cu aceeasi perioada a anilor 2006-2007. Potrivit Motor Authoriy, din acelasi motiv se manifesta si tendinta de schimbare a preferintelor cumparatorilor in privinta autovehiculelor. Americanii au inceput opteze din ce in ce mai mult pentru masinile ce apartin clasei subcompacte, in detrimentrul SUV-urilor si al camionetelor, care au u
Cresterea preturilor la carburanti i-a determinat pe americani sa conduca mai putin cu 30 de miliarde de mile in perioada noiembrie 2007-aprilie 2008, comparativ cu aceeasi perioada a anilor 2006-2007.
Potrivit Motor Authoriy, din acelasi motiv se manifesta si tendinta de schimbare a preferintelor cumparatorilor in privinta autovehiculelor. Americanii au inceput opteze din ce in ce mai mult pentru masinile ce apartin clasei subcompacte, in detrimentrul SUV-urilor si al camionetelor, care au un consum mult mai ridicat, iar in conditiile unui pret al carburantilor in continua crestere nu sunt foarte fiabile din punctul de vedere al costurilor cu alimentarea.
Reducerea totala a numarului de mile parcurse pe soselele din SUA este de numai 1%, dar tinand cont de cresterea numarului soferilor si al autovehiculelor de 1-2% anual, aceasta scadere poate fi considerata ca fiind semnificativa, titreaza USA Today, citat de Motor Authoriy.
Pe de alta parte, reducerea numarului de mile parurse are un efect pozitiv, manifestat in mod direct, printr-o usoara decongestionare a traficului, cel putin in perioada initiala a acestui trend. Astfel, decongestionarea s-ar putea traduce prin circa 15 minute castigate in trafic de navetisti dimineata si seara.
Totusi, expertii sunt de paraere ca acest aspect pozitiv nu va fi de durata, iar aglomerarile din traficul