Sapte mari companii au lansat, la inceputul acestei saptamani, un sistem de etichetare nutritionala bazat pe cantitatea zilnica estimata (CZE), prin care consumatorii primesc informatii detaliate despre continutul alimentelor. Noile etichete vor fi aplicate mai intai doar la anumite produse, urmand ca pana la finele anului 2009 toate produsele companiilor sa fie etichetate astfel.
Prin noul sistem de etichetare nutritionala, adoptat de companiile Coca-Cola, Danone, Kraft, Mars, Nestle, Star Foods si Unilever, produsele vor avea pe fata principala a ambalajului continutul de energie per portie, alaturi de procentul pe care il reprezinta din CZE. Totodata, pe verso consumatorii pot citi informatii cu privire la continutul nutrientilor per 100 de grame, per portie, precum energie, proteine, glucide sau carbohidrati, lipide sau grasimi, fibre si sodiu sau sare.
"Prin aparitia noii etichete CZE in Romania consumatorul roman va beneficia de o informare mai clara asupra compozitiei produselor. Acesta este un prim pas pentru a ajuta consumatorul sa aleaga in cunostinta de cauza si sa consume produsele pe care le considera cele mai sanatoase pentru alimentatia lui", a declarat vicepresedintele Comisiei pentru Mediu, Sanatate Publica si Siguranta Alimentara din Parlamentul European, Mogor Csibi.
"Eticheta CZE ne arata clar cat la suta din cantitatea zilnica estimata de calorii sau nutrienti ne aduce o portie de aliment sau bautura, marimea portiei fiind si ea indicata", a precizat Corina-Aurelia Zugravu, lector universitar doctor la Fundatia pentru Alimentatie Sanatoasa.
Scopul campaniei lansate de cele sapte companii este educarea consumatorului roman privind continutul nutritional al alimentelor in vederea constituirii unei diete echilibrate.
Initiativa de lansare a sistemului a fost anuntata la nivel european in luna iulie 2006 de catre r