Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, pregateste o noua oferta pentru achizitia diviziei de cautari pe internet a Yahoo! si poarta discutii cu alte companii din sectorul media pentru a incheia un parteneriat care ar putea duce in final la scindarea portalului american, scrie Wall Street Journal, citand surse apropiate discutiilor.
Potrivit acestora, Microsoft a purtat tratative cu Time Warner, News Corp si alte companii de profil. In urma cu cateva luni, gigantul software a mai propus o astfel de intelegere, in care Microsoft ar prelua motorul de cautari online, iar un alt partener, precum diviziile MySpace sau AOL ale News Corp, respectiv Time Warner, ar fuziona cu Yahoo!.
Potrivit Wall Street Journal, negocierile se afla intr-o faza preliminara si este putin probabil sa determine incheierea unui acord cu portalul american.
Strategia Microsoft de a castiga o pozitie puternica pe piata publicitatii pe internet prin intermediul serviciilor de cautare a primit o lovitura puternica luna trecuta, dupa ce cu Yahoo! a incheiat un parteneriat de publicitate cu Google.
Pe de alta parte, in incercarea de a-si intari prezenta pe sectorul online, Microsoft a anuntat saptamana aceasta ca va achizitiona compania Powerset, care administreaza motorul de cautare omonim. Firma, cu sediul in San Francisco, este specializata in dezvoltarea tehonologiilor de "cautare semantica". Acestea contextualizeaza rezultatele unei interogari in functie de profilul si preferintele utilizatorului, pentru a oferi, in teorie, rezultate mai precise si mai relevante.
Suma tranzactiei nu a fost facuta publica. Pe parcursul ultimilor doi ani, Microsoft a cheltuit aproximativ 8 mld. dolari (5,1 mld. euro) pe achizitia unor companii de servicii online, precum si 500 mil. dolari (316,5 mil. euro) pentru dezvoltarea interna (portal