Marii producători auto au în vedere o majorare a preţurilor finale, justificåndu-şi intenţia prin costurile ridicate ale materiilor prime şi presiunile CE în privinţa normelor de poluare şi siguranţă. Audi, marca de lux a grupului Volkswagen AG, este pregătită să opereze, anul viitor, o majorare a preţurilor maşinilor peste rata medie a inflaţiei, dacă trendul actual al costurilor de cercetare şi achiziţionare a materiilor prime se va menţine şi în perioada următoa
Marii producători auto au în vedere o majorare a preţurilor finale, justificåndu-şi intenţia prin costurile ridicate ale materiilor prime şi presiunile CE în privinţa normelor de poluare şi siguranţă.
Audi, marca de lux a grupului Volkswagen AG, este pregătită să opereze, anul viitor, o majorare a preţurilor maşinilor peste rata medie a inflaţiei, dacă trendul actual al costurilor de cercetare şi achiziţionare a materiilor prime se va menţine şi în perioada următoare, afirmă Rupert Stadler, directorul executiv al brandului german. Fără a preciza procentajul cu care ar putea creşte preţul maşinilor, bossul Audi a ţinut să sublinieze că „adevărata povară nu se va resimţi în acest an, însă principala întrebare rămåne ce se va întåmpla în 2009“.
Foarte rar un producător admite că studiază ideea creşterii preţurilor, într-una dintre cele mai competitive industrii, din teama de a nu speria clienţii sau de a informa concurenţa despre propriile intenţii, însă situaţia actuală pare atåt de gravă, încåt unii constructori au decis să treacă peste aceste reţineri. Dacă luăm în calcul şi recenta declaraţie a lui Mark LaNeve, oficial al grupului General Motors, care susţine că modelele anului 2009 vor fi mai scumpe, în medie, cu 3,5%, este destul de clar că problemele marilor producători auto sunt reale şi suficient de grave. Deja, în acest an, cei de la Audi au crescut preţurile unor modele cu pro