Daca in urma cu trei luni Interactive Advertising Bureau (IAB) anunta ca piata publicitatii online din Marea Britanie o va depasi in 2009 pe cea de la TV, ultimele studii realizate de ZenithOptimedia arata ca Internetul va deveni, in urmatorul an, cel mai mare mediu de advertising, depasind chiar si sectorul publicitar traditional al presei scrise.
Publicitatea online din Marea Britanie este estimata sa creasca cu 32,3% in acest an si cu 28,2% in anul urmator, la o valoare de 5,11 milioane de euro.
Urmatorul mediu in care se face publicitate la un nivel relativ ridicat il constituie presa britanica si, in speta, ziarele, valoarea publicitatii din acest sector urmand sa ajunga la 4,98 milioane de euro.
Marea Britanie va surclasa Germania pana in 2010, cand va deveni a treia mare piata de publicitate din lume, potrivit studiului efectuat de ZenithOptimedia.
Studiul global trimestrial organizat de analistii de la Zenith estimeaza ca publicitatea de pe Internet din Marea Britanie va creste cu 22,8% in urmatorii trei ani, si pana in 2010, comparativ cu Europa de Vest, unde sectorul de advertising online se va mari cu 13%. La nivel global, publicitatea va spori cu 20%.
In plus, odata cu cresterea veniturilor pe piata de advertising online vor creste si investitiile efectuate in acest mediu.
“Suntem de parere ca investitiile in publicitatea facuta prin Internet se vor dubla, pana in prima parte a anului urmator”, informeaza ZenithOptimedia. “Internetul a atras, deja, mai mult de 10% din piata publicitatii in trei tari, Norvegia, Suedia si Marea Britanie, iar pana in 2009 speram sa facem acelasi lucru pe inca unsprezece piete”, au adaugat cercetatorii ZenithOptimedia.
Astfel, in America de Nord, cercetarile arata ca se vor investi 12 miliarde euro, acest an, pentru ca, in 2009, cheltuielile in acest domeniu sa creasca cu doar 2,2%, a