- Economic - nr. 128 / 2 Iulie, 2008 Romanii se numara printre cei mai mari detinatori, din Europa, de automobile vechi, in general considerandu-se ca o masina care a depasit 12 ani este una care se incadreaza in aceasta categorie. Din pacate, foarte multi romani sunt inca detinatori de vehicule care depasesc nu doar aceasta limita de varsta, pe soselele noastre putandu-se vedea chiar si vehicule Dacia 1.100, care au depasit varsta de 40 de ani, ce sa mai spunem de altele, masini care, de cele mai multe ori, nu mai corespund standardelor actuale, indeosebi in ce priveste emisiile de dioxid de carbon si de noxe. Or, punandu-se tot mai mult accent pe protectia mediului, o problema care preocupa majoritatea statelor lumii, si apreciindu-se ca la schimbarea climei contribuie substantial si noxele emise de tevile de esapament ale vehiculelor, exista in multe state preocuparea pentru reducerea poluantilor, inclusiv a celor emisi de vehicule. In tara noastra se deruleaza, este adevarat ca nu de prea multi ani, un program de eliminare a autoturismelor mai vechi de 12 ani, proprietarii acestora fiind ademeniti cu o suma de bani la care este evaluat vehiculul predat la centrele de colectare a fierului vechi, REMAT. Initial, suma aceasta a fost de 30 de milioane vechi, ea ajungand la 40 de milioane vechi, bani pe care nu-i primeste in mana, cum cred unii, proprietarul unui vehicul predat la un asemenea centru de primire si casare a masinilor vechi. Pentru a putea valorifica vehiculul, un proprietar trebuie sa cunoasca faptul ca are la dispozitie o oferta larga de vehicule noi, dat fiind faptul ca tot mai multi dealeri au primit acest drept, de a intra in programul "Rabla", de eliminare a vehiculelor vechi. Prin urmare, pentru a putea beneficia de prevederile acestui program, un detinator de vehicul trebuie sa faca dovada ca este proprietarul masinii, pe care a dobandit-o fie p